نفتکشی با پرچم پاناما در نزدیکی یمن مورد حمله قرار گرفت

حملات حوثی‌ها در دریای سرخ، کشتی‌رانی جهانی را مختل کرده و شرکت‌ها را مجبور به تغییر مسیر به سفرهای طولانی‌تر و گران‌تر در اطراف آفریقای جنوبی کرده است

  نیروهای گارد ساحلی دولت قانونی یمن در نزدیکی تنگه باب‌المندب، ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳ ـAFP

شرکت امنیت دریایی بریتانیایی امبری روز شنبه ۱۸ مه (۲۹ اردیبهشت) اعلام کرد اطلاعاتی دریافت کرده است مبنی بر این که یک نفتکش با پرچم پاناما در نزدیکی شهر موخا (Mokha) واقع در جنوب غربی یمن مورد حمله موشکی قرار گرفته است.

به گزارش رویترز، امبری اعلام کرد که یک ارتباط رادیویی نشان داده است نفتکش مورد نظر پس از برخورد موشک با آن، دچار آتش‌سوزی شده است.

این شرکت بریتانیایی در اطلاعیه‌های بعدی افزود که نفتکش موفق شده کمک‌های لازم را دریافت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امبری درباره این که چه کسی اطلاعات حمله را ارائه کرده و کمک به نفتکش از سوی چه واحدهایی انجام گرفته است، جزئیاتی ارائه نکرد اما در یادداشتی مشاوره‌ای اضافه کرد که به کشتی‌های اطراف توصیه می‌شود احتیاط کنند و هرگونه فعالیت مشکوک را گزارش دهند.

پیش از گزارش امبری، آژانس امنیت نیروی دریایی بریتانیا اعلام کرده بود که گزارشی مبنی بر «وارد شدن آسیب جزئی به یک کشتی پس از اصابت یک پرتابه ناشناس» دریافت کرده است.

این سازمان در اطلاعیه بعدی افزود که «کشتی مورد حمله واقع شده و خدمه آن اکنون در امنیت‌اند و به مسیرشان ادامه می‌دهند.»

شبه‌نظامیان حوثی که پرجمعیت‌ترین بخش‌های یمن را کنترل می‌کنند و تحت حمایت ایران قرار دارند، ماه‌ها است که با ادعای همبستگی با فلسطینی‌ها، به کشتی‌های عبوری از دریای سرخ حمله می‌کنند.

حملات حوثی‌ها در دریای سرخ، کشتی‌رانی جهانی را مختل کرده و شرکت‌ها را مجبور به تغییر مسیر به سفرهای طولانی‌تر و گران‌تر در اطراف آفریقای جنوبی کرده است.

ایالات متحده و بریتانیا در پاسخ به حمله به کشتی‌ها، حملاتی را علیه اهداف حوثی انجام داده‌اند.

بیشتر از جهان